Ett nytt försök från mig med

Eftersom jag har varit sjuk så har båda hästarna fått stått en vecka. Tog med Yfke till ridhuset igår, första gången hon är där, och hon skötte sig riktigt bra. Kändes sjukt stel och oriden och jag orkade aldrig få igenom henne helt men galopperade en del och testade även lite förvänd galopp. Jobbigt tyckte Yfke men fick till det ändå.
Pax red jag på vägen utanför stallet, den är mjuk och fin nu. Trodde han skulle vara skitjobbig eftersom han stått men han skötte sig super. Skritt, trav och galopp och avskrittning i skogen, ca 40 min.

Idag red jag Pax på vägen igen, men nu krävde jag lite mer. Satt ner i traven och jobbade med att öka och minska och han var så underbart fin! Älskade lilla häst!

Yfke fick en promenad i skogen med mig och hunden.

//Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0