Working Equitation

Av Lil-j hade jag fått i födelsedagspresent att vi skulle lasta in Pax och åka på en Working Equitation träning i Kungsängen norr om Stockholm. Så i söndags bar det av. Jag var skitnervös och trodde att Pax skulle flyga runt som en vilding och skygga för allting, men han förvånade mig den lilla mannen. Han skötte sig jättebra! Kikade lite på alla hinder till en början och ville busa med dem andra hästarna, men inte mer än det! Det var jättekul att prova på WE, kommer jag att börja rida det hela tiden och tävla i det? Nej. Vill jag åka iväg på en till träning? Ja. Tränaren hade ett annat sätt att tänka en vad jag är van vid så jag blev lite förvirrad. Men efter lite funderingar och efterforskningar så ska jag prova att rida lite mer "på hennes sätt". Ska försöka åka tillbaka om ngn månad och prova igen.

Yfke red jag på morgonen. Ett kortare joggpass, jätteduktig var hon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0