Träning

Klockan ringde prick 06.00, då var det bara att pallra sig upp.
Ute i stallet till sju och kvart över var hästen inpackad och klar i transporten för träning på lillabärsta.
Fick jobba med att putta in bogarna på rätt plats för att få honom mer rakriktad, jobbat loss bakkärran.
Denna lektion känner jag att vi tog ett steg framåt man kände hur han bär sig mer och mer, han behöver fortfarande komma upp en del i fram men det går helt klart framåt.
Jag har insett hur mycket stöd han behöver på yttersidan för att kunna gå stabilt, vilket jag har glömt bort det senaste dagarna. Inte konstigt att han sprungit mycket i galoppen han har helt varit i obalanse.
Det bästa med dagens lektion är att jag kom på hur jag ska korrigera honom, både lättare och snabbare.
Nu ska Sarelli få en lugnare vecka, så tar vi och taggar inför tävling på Upk nästa Söndag. // Ellen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0