Lite vila

Träningen med Pax i fredags gick så sjukt bra! Känns som att han verkligen har vuxit både i huvet och kroppen. Kerstin tror att han har varit inne i ngn slags period som nu har släppt. Disskuterade lite med henne om tipsen jag fick från WE-träningen och vi enades om en gyllene medelväg.
Sen har hästarna fått vila, Yfke 4 dagar och Pax 3. Tog en promenad med dom i skogen igår, ca 30 min.
Idag var det dags att sätta igång och jobba igen. Yfke fick sig ett lösgörande pass på banan där jag vill ha henne i en rund låg form och långsam trav där hon inte bara pinnar på. Hon var så fin idag!
Pax tömkörde jag på ängen och han bara dansade fram! Långsam trav och låg rund form även här. Fattade några galopper och han kan verkligen samla upp sig nu och inte bara rusa. Kunde galoppera han rakt när jag gick bakom. Fina, fina häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0