Ligger efter igen!

Dagarna har innehållit lite vila för båda hästarna. I onsdags var det så sjukt tråkigt väder och min motivation är inte den bästa till ridningen just nu. Satte på Pax tömkörningsgjorden och tog ett joggpass på ängen, och han var så fiiiin! Jobbade hårt med att han inte får skjuta sina kära små bogar i svängarna men han lyssnade så bra. 40 min var vi ute varav aktivt jobb ca 15-20 min.

Kör alltid med sidepull ute

Eftersom fröken Yfke är som hon är och jag är såååå less på att skritt-jobba på ridbanan och vägen så satte jag på henne tömkörningsgjorden, träns och gummisnodd och joggade runt ängen. Hon tyckte det var lite mystiskt och sprätte iväg några gånger men fin vart hon iaf.

Skeptisk häst

Igår vilade Yfke och Pax och jag red ut. Skritt och trav och galopp på ängen och han var fantastiskt fin och samarbetsvillig! Idag fick han vila.
Yfke skulle få gå ett lösgörande pass i skritt på ridbanan, men hon var så otroligt brunstig och dryg så jag gav faktiskt upp till slut. Körde på som en ångvält och gick och skrek, hoppas hon är ngt mer kontaktbar imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0