Ledarskap

Sarellis och mitt samspel går hela tiden upp och ned.
Vissa dagar är han som en ängel andra stöter man på hans ``kaxiga´´ attityd.
Det har visats mer och mer att han har en rätt skarp sida, inte på några sätt farlig utan bara dum.
Som i Fredags när jag kom till stallet, grymt taggad på att rida hade fått slutat tidigare.
Men när jag skulle ta in min kära häst så totalt vägrade han, sprang runt i hagen och vägrade att bli fångad.
Jag fick helt enkelt inte tag på honom så det slutade att jag fick plocka in de andra hästarna och sedan hämta honom.
Frustrerande. Inte nog med att det inte gick att ta in honom så gick han över mig lysnade inte på mig.
Det fick helt enkelt bli ett ledarskaps pass uppe i skogen, fick säga åt honom på skarpen.
Helt klart blev det en skillnad efter jag hade kommit tillbaka.
Så nu är det slut på den ``mesiga´´ Ellen nu ska Sarelli börja gå hårdare och ska vara pet noga från marken.
Så löser sig nog lastningen som vi haft problem med och även problemen med att ta in honom. // Ellen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0