Förlåten

Som jag berättade i inlägget nedanför så gick det inte att ta in Sarelli i fredags.
Vilket gjorde att när jag åkte till stallet igår morse var jag inte ett dugg rid sugen.
Men Sarelli hade tagit till sig att jag hade satt ner foten dagen innan, haha.
Så han var som ett ljus när jag red, totalt koplicerad.
Gick fram över allt i skogen, mycket skönt när man red barbacka i mysigt vinterväder.
Red dressyr på ängen, väldigt sprallig,ivrig och arbetsvillig.
Travade i ganska låg form, där jag hela tiden red lätt barbacka.
Tyckte att jag behövde träna lite, växlade mellan böjda spår och raka.
Rullade sedan på i rund galopp, han bjuder inte riktigt neråt i galoppen på det sätt jag vill.
Tror dock att det bara är lathet, så ställde lite krav på honom.
Vilket visade sig direkt i en rundare hals och mera rygg.
Riktigt trevligt ridpass och det behövdes, nu är min kung förlåten. // Ellen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0