Kallt men härligt

Igår red jag Yfke. Bara skrittade henne lite på ridbanan och jobbade med att öka och minska steglängden, jobbigt tyckte Yfke! Hon vill gärna köra upp huvudet och takta, inte gå i form och bara öka längden. Travade några varv och jobbade på samma sätt. Sen ut på vägen där jag jobbade med öppna och sluta ner mot vägen och på vägen tillbaka red jag fram, fram, fram! Utan att hon ska dra upp huvudet! Skrittade av uppe i skogen med en trött häst.


Gullig Yfke mule.

Pax vilade idag.

Idag travade jag och galopperade på ängen med Pax. Han skötte sig bra och det är så jäkla härligt att rida just nu!

Longerade Yfke på ängen, hon blir så stressad så fort allting inte är som vanligt, men jag bara fortsatte jobba henne lugnt men bestämt tills hon lugnat sig och jobbade på bra. Då gick vi tillbaka till stallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0